Arkivmapper - persondatapolitik i Fianshuset i Fredensborg


Persondatapolitik for Finanshuset i Fredensborg

Formål

Dette dokument beskriver, hvordan Finanshuset i Fredensborg A/S indsamler, beskytter og bruger personoplysninger fra kunder og kontakter.

Generelt

Finanshuset i Fredensborg A/S giver uafhængig økonomisk rådgivning til private, foreninger, organisationer og virksomheder. Vi er underlagt lovgivning og regler om økonomisk rådgivning og investeringsrådgivning, samt gældende lovgivning om beskyttelse af persondata (herunder databeskyttelsesforordningen GDPR pr. 25. maj 2018).

Finanshuset i Fredensborg har implementeret tekniske og organisatoriske sikkerhedsforanstaltninger og behandler dine oplysninger sikkert og fortroligt. Vi opbevarer dine oplysninger på computere og servere i et sikret miljø med begrænset adgang.

Finanshuset i Fredensborg indsamler og bruger personoplysninger til følgende formål:

  • Kundesupport
  • Administrative formål, bl.a. login på selvbetjeningsportaler, fakturering og servicemeddelelser
  • Målrettet kommunikation, fx gennem nyhedsbreve, invitationer til møder om økonomi og rådgivning samt digital annoncering
  • Personlig kontakt
  • Markedsføring generelt
  • Rekruttering (hvis du er ansøger)

Vi benytter kun databehandlere, der lever op til gældende standarder og lovgivning for datasikkerhed.

Sådan behandler vi dine data

Henvendelser om rådgivning, kontakter og partnere

Når du henvender dig for at få rådgivning via en formular på hjemmesiden, e-mail eller telefon, registrer Finanshuset i Fredensborg dine oplysninger i vores CRM-system. Vi noterer desuden oplysninger om de private og økonomiske forhold, som du vælger at fortælle under din indledende telefonsamtale med en rådgiver.

Ud over navn, kontaktoplysninger og bopæl kan der være tale om ægtefælles navn, alder, oplysninger om indkomst, pension, formue, gæld, fast ejendom mm.

Ønsker du ikke rådgivning i Finanshuset i Fredensborg, gemmer vi dine oplysninger i op til 1 år, hvorefter dine oplysninger bliver slettet.

Du kan til enhver tid få dine oplysninger slettet ved at skrive til mail@finanshus.dk eller ringe på 48 47 67 00.

Til toppen af siden

Kunder

Er du kunde i Finanshuset i Fredensborg indgår oplysningerne fra din første henvendelse og den indledende samtale i rådgivningsgrundlaget.

Som kunde afgiver du desuden inden rådgivningsmødet en række oplysninger og dokumenter om din økonomi, som fremgår af mødebekræftelsen. Herudover noterer rådgiveren de relevante oplysninger, der kommer frem under rådgivningsmødet, ligesom der efter mødet kan indhentes yderligere oplysninger efter aftale med dig.

Alle disse oplysninger indgår sammen med beregninger og fremskrivninger i rådgivningsgrundlaget. Efter rådgivningen er afsluttet opbevares rådgivningsgrundlaget og resumeet fra rådgivningsmødet som dokumentation for rådgivningen i 10 år.

Din rådgiver kan kontakte dig en gang om året for at afklare, om der er behov for opdatering og justering af økonomiplaner, porteføljer mm. Herudover kan du modtage invitationer til møder og tilbud, som vi mener er relevante for dig.

Finanshuset i Fredensborg benytter Permido krypteret e-mail til kommunikation og overførsel af personoplysninger. Vi anbefaler, at kunder sender personoplysninger via sikker og krypteret forbindelse fx ved at besvare en e-mail fra en rådgiver via Permido.

Til toppen af siden

Nyhedsbrev og markedsføring

Du tilmelder dig nyhedsbrevet FinansNYT fra Finanshuset i Fredensborg fra vores hjemmeside via et link i en mail eller ved at vælge det til i en kontaktformular. Det kan være for at blive kontaktet af en rådgiver, tilmelde dig et møde eller få tilsendt et økonomiværktøj.

For at sende FinansNYT til dig opbevares og administreres dine oplysninger som fx navn, e-mail, interesser for privatøkonomi og rådgivning via e-mailtjenesten MailChimp. Vi videregiver ikke dine oplysninger til andre.

Giver du din tilladelse til markedsføring, gemmer Finanshuset i Fredensborg desuden dine oplysninger for evt. at kontakte dig via e-mail om tilbud, kampagner og arrangementer om privatøkonomi og økonomisk rådgivning, som kan være interessante for dig.

Jobansøgere

Vi behandler ansøgeres personoplysninger for at få indsigt i kandidatens erfaring og kompetencer for at sikre en korrekt rekruttering. Modtagerne af personoplysningerne er ledere og partnere i Finanshuset i Fredensborg.

Er du ansøger til et job i Finanshuset i Fredensborg, behandler vi følgende personoplysninger om dig:

  • Navn, adresse, telefonnummer, alder
  • Uddannelsesniveau, uddannelsestype, erhvervserfaring, interesser
  • CPR-nummer

Oplysninger behandles fortroligt og overføres ikke til tredjelande. CV’er opbevares i højst seks måneder. Kontrakter og ansættelsesdokumenter overføres via Permido krypteret e-mail. 

Cookies og brug af finanshus.dk

Finanshuset i Fredensborg indsamler oplysninger om alle besøg på finanshus.dk. Oplysningerne bruges til at tilpasse og forbedre hjemmesidens indhold funktionalitet.

Vi indsamler fx oplysning om domænenavn og/eller IP-adresse, browsertype, internet service provider (ISP), dato/tid og besøgte sider. Denne information indsamles udelukkende til overvågning og sporing af trafikken. Data om den enkelte brugers adfærd på sitet videregives eller sælges ikke til tredjepart.

Se vores Cookiepolitik

Til toppen af siden

Dine rettigheder som registreret

Du har ret til at få oplyst, hvilke personoplysninger, vi behandler om dig. Du kan desuden til enhver tid gøre indsigelse mod, at oplysninger anvendes. Du kan også tilbagekalde dit samtykke til, at der bliver behandlet oplysninger om dig. Hvis de oplysninger, der behandles om dig, er forkerte har du ret til, at de bliver rettet eller slettet. Henvendelse herom kan ske til: mail@finanshus.dk eller 48 47 67 00.

Vil du klage over vores behandling af dine personoplysninger, har du også mulighed for at tage kontakt til Datatilsynet og indbringe sagen for domstolene.

Dette dokument opdateres løbende, senest d. 15. april 2021