Arkivmapper - persondatapolitik i Fianshuset i Fredensborg

Persondatapolitik for Finanshuset i Fredensborg

Formål

Denne side beskriver, hvordan Finanshuset i Fredensborg A/S indsamler, beskytter og bruger personoplysninger fra kunder og kontakter.

Generelt

Finanshuset i Fredensborg A/S giver uafhængig økonomisk rådgivning til private, foreninger, organisationer og virksomheder. Vi er underlagt lovgivning og regler om økonomisk rådgivning og investeringsrådgivning, samt gældende persondatalovgivning (pr. 25. maj 2018 GDPR databeskyttelsesforordningen).

Finanshuset i Fredensborg har implementeret tekniske og organisatoriske sikkerhedsforanstaltninger og behandler dine oplysninger sikkert og fortroligt. Vi opbevarer dine oplysninger på computere og servere i et sikret miljø med begrænset adgang.

Finanshuset i Fredensborg indsamler og bruger personoplysninger til følgende formål:

  • Kundesupport
  • Administrative formål, bl.a. login på selvbetjeningsportaler, fakturering og servicemeddelelser
  • Målrettet kommunikation, fx gennem nyhedsbreve, invitationer til møder om økonomi og rådgivning samt digital annoncering
  • Personlig kontakt
  • Markedsføring generelt
  • Rekruttering (hvis du er ansøger)

Vi benytter kun databehandlere, der lever op til gældende standarder og lovgivning for datasikkerhed.

Sådan behandler vi dine data

Henvendelser om rådgivning

Når du henvender dig for at få rådgivning via en formular på hjemmesiden, e-mail eller telefon, registrer Finanshuset i Fredensborg dine oplysninger i vores CRM-system. Vi noterer desuden oplysninger om de private og økonomiske forhold, som du vælger at fortælle under din indledende telefonsamtale med en rådgiver.

Ud over navn, kontaktoplysninger og bopæl kan der være tale om ægtefælles navn, alder, oplysninger om indkomst, pension, formue, gæld, fast ejendom mm.

Ønsker du ikke rådgivning i Finanshuset i Fredensborg, gemmer vi dine oplysninger i op til 1 år, hvorefter vi kontakter dig, om du ønsker, at vi fortsat skal gemme oplysningerne. Hører vi ikke fra dig bliver dine oplysninger slettet.

Du kan få din oplysninger slettet til enhver tid ved at skrive til mail@finanshus.dk eller ringe på 48 47 67 00.

Til toppen af siden

Kunder

Er du kunde i Finanshuset i Fredensborg indgår oplysningerne fra din første henvendelse og den indledende samtale i rådgivningsgrundlaget.

Som kunde afgiver du desuden inden rådgivningsmødet en række oplysninger og dokumenter om din økonomi, som fremgår af mødebekræftelsen. Herudover noterer rådgiveren de relevante oplysninger, der kommer frem under rådgivningsmødet, ligesom der efter mødet kan indhentes yderligere oplysninger efter aftale med kunden.

Alle disse oplysninger indgår sammen med beregninger og fremskrivninger i rådgivningsgrundlaget. Efter rådgivningen er afsluttet opbevares rådgivningsgrundlaget og resumeet fra rådgivningsmødet som dokumentation for rådgivningen i 10 år.

Finanshuset i Fredensborg kontakter dig ca. en gang om året for at afklare, om der er behov for opdatering og justering af økonomiplaner, porteføljer mm. Herudover kan du modtage invitationer til møder og tilbud, som vi mener er relevante for dig.

Til toppen af siden

Nyhedsbrev og markedsføring

Når du tilmelder dig nyhedsbrevet FinansNYT fra Finanshuset i Fredensborg fra vores hjemmeside via et link i en mail eller ved at vælge det til i en kontaktformular. Det kan være for at blive kontaktet af en rådgiver, tilmelde dig et møde eller få tilsendt et økonomiværktøj.

For at sende FinansNYT til dig opbevares og administreres dine oplysninger som fx navn, e-mail, interesser og økonomisk rådgivning via e-mailtjenesten MailChimp. Vi videregiver ikke dine oplysninger til andre.

Finanshuset i Fredensborg gemmer desuden dine oplysninger i vores CRM-system for evt. at kontakte dig via e-mail, telefon, sms mm. vedr. tilbud, kampagner og arrangementer om privatøkonomi og økonomisk rådgivning, som vi mener kan være interessante for dig.

Du kan til en hver tid få indsigt i, berigtiget eller slettet dine oplysninger ved at skrive en mail til os på mail@finanshus.dk eller ringe 48 47 67 00.

Jobansøgere

Vi behandler ansøgeres personoplysninger for at få indsigt i kandidatens erfaring og kompetencer for at sikre en korrekt rekruttering. Modtagerne af personoplysningerne er ledere og partnere i Finanshuset i Fredensborg.

Er du ansøger til et job i Finanshuset i Fredensborg, behandler vi følgende personoplysninger om dig:

  • Navn, adresse, telefonnummer, alder
  • Uddannelsesniveau, uddannelsestype, erhvervserfaring, interesser
  • CPR-nummer

Oplysninger behandles fortroligt og overføres ikke til tredjelande. CV’er opbevares i højst seks måneder.

Kontrakter, ansættelsesdokumenter og CV’er overføres udelukkende via krypterede links fx via WeTransfer. Der vedhæftes ikke filer med personfølsomt indhold i ikke krypeterede e-mails. 

Cookies og brug af finanshus.dk

Finanshuset i Fredensborg indsamler oplysninger om alle besøg på finanshus.dk. Oplysningerne bruges til at tilpasse og forbedre hjemmesidens indhold funktionalitet.

Vi indsamler fx oplysning om domænenavn og/eller IP-adresse, browsertype, internet service provider (ISP), dato/tid og besøgte sider. Denne information indsamles udelukkende til overvågning og sporing af trafikken. Data om den enkelte brugers adfærd på sitet videregives eller sælges ikke til tredjepart.

Til toppen af siden

Dette dokument opdateres løbende. Senest opdateret d. 23. maj 2018